פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך
איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.
חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.
http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499
בשנת 1989 ביקרתי במרכז יחודי בקצה המערבי של העיר יבנה, בסמוך לכביש המהיר אשדוד - תל אביב. מדובר במרכז המשלב תחבורה ציבורית עם מרכז קניות, תחנת דלק וסניף היפרכל, שנפתח שנה קודם לכן. לסניף נכנסנו מתוך סקרנות, לא כדי לקנות. הסיבוב הקצר בסניף היה בהחלט חוויה, מהסוג שעדיין לא היה שכיח לפני חמש שנים. במיוחד זכורה לי תצוגת הבשר והנקניקים, בויטרינות מעוצבות ומעוררות תיאבון, מוארות בשקפים צבעוניים הנראים טעימים לא פחות. בחמש השנים שחלפו, התרחבה יבנה מערבה, ו''סגרה'' את המרחבים הריקים שנותרו בין העיר לכביש המהיר. גידול האוכלוסיה והתוכנית הכללית של חברת שופרסל הביאו להרחבה וחידוש של הסניף, בהשקעה נוספת של כמליון ש"ח.
ראיון עם מרדכי קריינר, סמנכ''ל חברת שופרסל
מרדכי קריינר מדגיש שרשת שופרסל משקיעה בסניפים רבים בפריפריה, ומפעילה סניפים במקומות כמו הוד השרון, יבנה, אשקלון, ערד ועוד. סניף יבנה הוא היחיד הממוקם בקומפלקס משולב עם מסוף לתחבורה ציבורית. יחד עם זאת, לרשת סניפים רבים בקניונים, כמו בכפר סבא, חיפה, בת ים ורמת גן.
הסניף ביבנה הורחב מ-900 ל-1300 מ''ר, באופן שאיפשר גם את חידוש המחלקות הקיימות וגם הוספת מחלקות חדשות. בסניף המחודש פועל קו קופות מיוחד עם ''סורקודים'', התורמים לקיצור התורים ושיפור רמת הדיוק בהדפסת המוצרים בחשבון לקוח. הלקוח יכול לעקוב אחר פעולות הקופאית בזמן אמיתי, ולא רק בבית עם ה''לוקש'' ביד.
לקראת חג הפסח יוצאת רשת היפרכל במבצע הוזלות, אשר במסגרתו היא מוזילה 2079 מוצרים בהנחות של עד 50%. מתוך הפרסום ''מה בהיפרכל'' הערוך כעיתון ללקוחות, נראה שההנחות מקיפות את כל המחלקות. ''עיתון'' זה כולל מגוון דוגמאות של מוצרים והנחות בהדפסה צבעונית על נייר כרומו. מלבד מפירוט ההנחות וצילומי המוצרים, כולל פרסום זה גם מעט מתכונים לדוגמא, פה ושם טיפים ללקוח איך להגיש יין, איך להכין צלי ועוד. ברכת החג ללקוחות בחתימת נשיא הרשת, דוד אלפנדרי, מתנוססת בעמוד הראשון.
לבד מברכות החג ובשורת ההנחות, כוללת המשבצת גם מידע אודות פעילויות ציבוריות של הרשת. אלפנדרי מביע מחוייבות לאיכות הסביבה, במבצעי איסוף סוללות ובמבצע לגיוס ''נאמני ניקיון'' בשיתוף עם מעריב וג'רוזלם פוסט. בנוסף, לכבוד יום הצרכן, נתלתה בסניפים כרזה מיוחדת עם המסר ''יש לי כוח - אני הלקוח'', שהופקה על ידי איגוד רשתות השיווק בישראל.
יום הצרכן הבינלאומי, קיבל בשופרסל את התואר ''יום זכויות הצרכן''. כדוגמא לזכות בסיסית של הצרכן, מציעה רות שקד, מנהלת השיווק והפרסום של הרשת, כתובת לפניות הלקוחות, ומזמינה: כתוב אלינו, נשמח לדעת.
איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.
חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.
http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499
בשנת 1989 ביקרתי במרכז יחודי בקצה המערבי של העיר יבנה, בסמוך לכביש המהיר אשדוד - תל אביב. מדובר במרכז המשלב תחבורה ציבורית עם מרכז קניות, תחנת דלק וסניף היפרכל, שנפתח שנה קודם לכן. לסניף נכנסנו מתוך סקרנות, לא כדי לקנות. הסיבוב הקצר בסניף היה בהחלט חוויה, מהסוג שעדיין לא היה שכיח לפני חמש שנים. במיוחד זכורה לי תצוגת הבשר והנקניקים, בויטרינות מעוצבות ומעוררות תיאבון, מוארות בשקפים צבעוניים הנראים טעימים לא פחות. בחמש השנים שחלפו, התרחבה יבנה מערבה, ו''סגרה'' את המרחבים הריקים שנותרו בין העיר לכביש המהיר. גידול האוכלוסיה והתוכנית הכללית של חברת שופרסל הביאו להרחבה וחידוש של הסניף, בהשקעה נוספת של כמליון ש"ח.
ראיון עם מרדכי קריינר, סמנכ''ל חברת שופרסל
מרדכי קריינר מדגיש שרשת שופרסל משקיעה בסניפים רבים בפריפריה, ומפעילה סניפים במקומות כמו הוד השרון, יבנה, אשקלון, ערד ועוד. סניף יבנה הוא היחיד הממוקם בקומפלקס משולב עם מסוף לתחבורה ציבורית. יחד עם זאת, לרשת סניפים רבים בקניונים, כמו בכפר סבא, חיפה, בת ים ורמת גן.
הסניף ביבנה הורחב מ-900 ל-1300 מ''ר, באופן שאיפשר גם את חידוש המחלקות הקיימות וגם הוספת מחלקות חדשות. בסניף המחודש פועל קו קופות מיוחד עם ''סורקודים'', התורמים לקיצור התורים ושיפור רמת הדיוק בהדפסת המוצרים בחשבון לקוח. הלקוח יכול לעקוב אחר פעולות הקופאית בזמן אמיתי, ולא רק בבית עם ה''לוקש'' ביד.
לקראת חג הפסח יוצאת רשת היפרכל במבצע הוזלות, אשר במסגרתו היא מוזילה 2079 מוצרים בהנחות של עד 50%. מתוך הפרסום ''מה בהיפרכל'' הערוך כעיתון ללקוחות, נראה שההנחות מקיפות את כל המחלקות. ''עיתון'' זה כולל מגוון דוגמאות של מוצרים והנחות בהדפסה צבעונית על נייר כרומו. מלבד מפירוט ההנחות וצילומי המוצרים, כולל פרסום זה גם מעט מתכונים לדוגמא, פה ושם טיפים ללקוח איך להגיש יין, איך להכין צלי ועוד. ברכת החג ללקוחות בחתימת נשיא הרשת, דוד אלפנדרי, מתנוססת בעמוד הראשון.
לבד מברכות החג ובשורת ההנחות, כוללת המשבצת גם מידע אודות פעילויות ציבוריות של הרשת. אלפנדרי מביע מחוייבות לאיכות הסביבה, במבצעי איסוף סוללות ובמבצע לגיוס ''נאמני ניקיון'' בשיתוף עם מעריב וג'רוזלם פוסט. בנוסף, לכבוד יום הצרכן, נתלתה בסניפים כרזה מיוחדת עם המסר ''יש לי כוח - אני הלקוח'', שהופקה על ידי איגוד רשתות השיווק בישראל.
יום הצרכן הבינלאומי, קיבל בשופרסל את התואר ''יום זכויות הצרכן''. כדוגמא לזכות בסיסית של הצרכן, מציעה רות שקד, מנהלת השיווק והפרסום של הרשת, כתובת לפניות הלקוחות, ומזמינה: כתוב אלינו, נשמח לדעת.
שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.